Bastionen

Velkommen til Bastionens diskusjonsforum
Dato/klokkeslett: 17 Jan 2018, 08:37

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 15 innlegg ] 
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 22 Mar 2011, 13:43 
Avlogget
Psycho
Psycho
Brukerens avatar

Jeg trekker Jumpin Jacks velrettede kommentar over i denne nye tråden, ettersom jeg synes utviklingen på forumet går i helt feil retning.

Jumpin Jack skrev:
Ole G er en av de eneste som bidrar med noe vettugt å lese på dette forumet om dagen. Synes det er synd om "mobben" klarer å bli kvitt han også. Dere som på død og vil vil drepe alt engasjement her, kan dere ikke bare finne dere et blankt papirark, skrive bastionen.no på toppen og late som dere har fått det sånn dere vil. Så kan kanskje vi som faktisk liker å lese litt om Lyn, få beholde det lille som finnes.

Det er vel kun en håndfull forumister som skriver jevnlig her nå, og da er det lite givende å få pepper og sure oppstøt bare fordi man ønsker å bidra.

Både OleG og Lynrask har et stort Lyn-hjerte. Vær gjerne uenig med dem, men vær uenig på en respektfull måte.

Topp

InnleggSkrevet: 22 Mar 2011, 15:48 
Avlogget
Psycho
Psycho
Brukerens avatar

Jeg er en av de som skrev mye på forumet tidligere, mens det nå til dags går lenger og lenger tid for hver gang jeg skriver her. Til opplysning kan jeg nevne at jeg er innom forumet for å lese flere ganger hver eneste dag. Jeg tror det er flere grunner til at man ikke lenger er så aktiv her å forumet som tidligere:

Færre oppslag i mediene og mindre kunnskap om spillere på klubbens A-lag er grunner til at jeg ikke lenger føler jeg har så mye å bidra med på forumet som tidligere. De gangene det har vist seg at Lyn har signert spillere jeg har kjennskap til (f. eks Thomas Sandsør, Lasse Brandal og Torbjørn Melhuus) har jeg valgt å skrive noen linjer om mine meninger om disse spillerne.

Jeg pleide å se en del på Lyns treninger tidligere, og skal glatt innrømme at jeg ikke har sett noen treninger eller kamper i år. Nå er jeg heller ikke den som gikk på alle treningskampene før sesongen tidligere heller, og jeg kommer sterkere tilbake til seriestart. Da skal jeg selvfølgelig være på plass på Frogner Stadion!

OleG skal ha for at han skriver mange gode innlegg, og oppdateringene på de yngres avdeling setter jeg pris på. Dette er ikke noe jeg har tid til å følge med på selv. Det er sikkert mange osm føler det på samme måten som meg, og jeg tror ikke vi behøver å frykte svakt publikumsoppmøte på Frogner Stadion i år, selv om aktiviteten her på forumet er laber. Det var den til tider også tidligere da vi spilte i Tippeligaen.

Håper på en god sesong med masse engasjement fra oss supportere!

Topp

InnleggSkrevet: 24 Mar 2011, 00:22 
Avlogget
Psycho
Psycho
Brukerens avatar

ala skrev:
Jeg er en av de som skrev mye på forumet tidligere, mens det nå til dags går lenger og lenger tid for hver gang jeg skriver her. Til opplysning kan jeg nevne at jeg er innom forumet for å lese flere ganger hver eneste dag.

Dette var ikke først og fremst et spark til de som tidligere var aktive bidragsyter, og som nå kun leser på forumet. Det var et ballespark til den gjengen som sitter med fasiten på begrepet "supporter", og som opptrer som egenutnevnt forumpoliti når folk går utover deres snevre oppfatning av hva som er en "ekte" supporter.
Jeg registrerer at ingen av disse har kommentert i denne tråden, og det er egentlig litt synd. Jeg tror nemlig ikke vi har råd til å skyve fra oss supportere i den situasjon vi befinner oss i.

Topp

InnleggSkrevet: 24 Mar 2011, 00:36 
Avlogget
A-stallen
A-stallen

Skjønner ikke helt problemet her... Det er da ikke noe voldsomt mindre aktivitet her inne nå enn det pleier en snau måned før første seriekamp...? I hvert fall ikke noe nevneverdig med tanke på at vi er 3-4 divisjoner lengre ned enn vi er vant med.

Topp

InnleggSkrevet: 24 Mar 2011, 10:35 
Avlogget
Psycho
Psycho

Guinness skrev:
ala skrev:
Jeg er en av de som skrev mye på forumet tidligere, mens det nå til dags går lenger og lenger tid for hver gang jeg skriver her. Til opplysning kan jeg nevne at jeg er innom forumet for å lese flere ganger hver eneste dag.

Dette var ikke først og fremst et spark til de som tidligere var aktive bidragsyter, og som nå kun leser på forumet. Det var et ballespark til den gjengen som sitter med fasiten på begrepet "supporter", og som opptrer som egenutnevnt forumpoliti når folk går utover deres snevre oppfatning av hva som er en "ekte" supporter.
Jeg registrerer at ingen av disse har kommentert i denne tråden, og det er egentlig litt synd. Jeg tror nemlig ikke vi har råd til å skyve fra oss supportere i den situasjon vi befinner oss i.

Hmm, du sier vi ikke har råd til å skyve fra oss supportere, samtidig som du selv hevder at det finnes en gjeng supportere med snevre oppfatninger og feilaktige fasitoppfatninger? Hva er vitsen med sånne karakteristikker?

Jeg tror kanskje jeg har en cirka anelse om hvem du snakker om, og jeg tror du tar feil når du mener at disse er årsaken til litt slapp forumaktivitet. Ellers enig med Jokkefan, ingen grunn til panikk. Verden er langt større enn forumet, og det foregår mye der ute.

Topp

InnleggSkrevet: 24 Mar 2011, 11:09 
Avlogget
Psycho
Psycho
Brukerens avatar

kalvin skrev:
Guinness skrev:
ala skrev:

Hmm, du sier vi ikke har råd til å skyve fra oss supportere, samtidig som du selv hevder at det finnes en gjeng supportere med snevre oppfatninger og feilaktige fasitoppfatninger? Hva er vitsen med sånne karakteristikker?

Jeg tror kanskje jeg har en cirka anelse om hvem du snakker om, og jeg tror du tar feil når du mener at disse er årsaken til litt slapp forumaktivitet. Ellers enig med Jokkefan, ingen grunn til panikk. Verden er langt større enn forumet, og det foregår mye der ute.

Vennligst ikke vri på det jeg skriver: Det står ikke at jeg mener at fasiten deres er feil. Det står at jeg synes det er feil at man ikke kan godta andres fasiter eller meninger. Dette handler i bunn og grunn om hvor inkluderende Bastionen skal være. Ikke først og fremst om hvem som er den beste og mest ekte supporter.

Forøvrig et svært dårlig argument at "verden er langt større enn forumet". Denne tråden handler ikke om den store verdenen. Den handler om forumet...

Topp

InnleggSkrevet: 24 Mar 2011, 12:45 
Avlogget
Psycho
Psycho

Guinness skrev:
Forøvrig et svært dårlig argument at "verden er langt større enn forumet". Denne tråden handler ikke om den store verdenen. Den handler om forumet...

Det var ikke et argument. Men greit, baklager det

Topp

InnleggSkrevet: 09 Jul 2011, 05:08 
Avlogget
Psycho
Psycho

Hjelp, det er litt rolig paa hjemmesider og forum i sommerferien! Klubben gaar under!

(Ja, dette var et stikk til de som klagde over denslags midtvinters)

Topp

InnleggSkrevet: 09 Jul 2011, 13:30 
Avlogget
Førsteelleveren
Førsteelleveren

Jeg må si jeg er bekymret på ny jeg. Nå må vi ikke glemme å støtte klubben vår!

Topp

InnleggSkrevet: 30 Aug 2011, 14:38 
Avlogget
Andrelaget
Andrelaget

kalvin skrev:
Hjelp, det er litt rolig paa hjemmesider og forum i sommerferien! Klubben gaar under!

(Ja, dette var et stikk til de som klagde over denslags midtvinters)

Jokke_fan skrev:
Skjønner ikke helt problemet her... Det er da ikke noe voldsomt mindre aktivitet her inne nå enn det pleier en snau måned før første seriekamp...?

Det er kampdag midt i beste høstsesong.
Laget har gjort det bra. Lyn plukker bøttevis med poeng. Folk møter på kamp- Frognerstemningen er etter det jeg har forstått i toppklasse.

Noen laget i vinter en tråd med utgangspunkt i pessimisme rundt forumaktiviteten. Denne ble møtt med den sedvanlige hårsåre skyttergraven. Før dagens kamp 30.august ser vi ikke et eneste innlegg mellom torsdag og søndag i kamptråden!

Relevansen i forumskepsisen i vinter var vel 100% berettiget?
Så hvorfor behovet for å gi stikk midtsommer?
Burde vi ikke ligge høyere i aktivitet enn en måned før første seriekamp Jokke eller er du fortsatt like tilfreds?

Også de som velsignet forumet med "tipper 2-0, scoring Nielsen og Dahm" er jo borte fra forumet. Uinteressant lesning men dog tegn på forumengasjement.

Litt av problemet er at innlegg a la SFK LYN ovenfor blir møtt med den totale taushet (fordi ingen leser på forumet lenger?) eller utelukkende bortforklaringer (fra de som sitter sentralt og forsvarer sine posisjoner)

Pt er undertegnede og en gjest innom forumet en tirsdag ettermiddag 4 timer før kamp.

Klubben gikk ikke under, men forumet døde.
La oss få de siste bortforklaringene før sistemann slukker lyset

Topp

InnleggSkrevet: 30 Aug 2011, 17:25 
Avlogget
Førsteelleveren
Førsteelleveren
Brukerens avatar

J(h)æpp, trist med forumets død.

Men må ses i Lys av:
Så godt som ingen medieomtale (ingen lynker)
Fjesboka har vokst
Kidsa får ut aggresjon på overnevnte
Folk er kanksje ikke SÅ gira på så mye annet rundt 4. div enn kampene og det sosiale?
Det er kanskje ikke så mye å skrive om?
De færreste vet hvem evt. nye spillere engang er...

Topp

InnleggSkrevet: 31 Aug 2011, 00:21 
Avlogget
Psycho
Psycho

Noen død er det ikke, men enig i at det er nogle slappere nå for tiden enn det ofte har vært tidligere. I tillegg til tingene Ballefrans nevner, tror jeg nok mange tåpelige og uendelige diskusjoner, og mye personlig fjas, må ta en meget stor del av skylda for at en del har trukket seg litt tilbake.

Facebook er nok en annen viktig årsak, og det vil nok også fremover ta mer og mer over for tradisjonelle debattfora (uten at mine 50 studiepoeng i medievitenskap har gitt meg dyptpløyende kunnskap om akkurat det).

Ellers synes jeg "E6" har en litt merkelig vinkling. Jeg, eller andre som sitter sentralt og forsvarer sine o' store posisjoner (det er nemlig bare glitter og glamour å gjøre masse drittjobber i styret), har overhodet ingen interesse av å bortforklare noe som helst, late som forumet ikke har blitt dårligere eller grave seg ned. Hvorfor skulle vi det? Forumet er ikke noen underholdningsarena som folk som sitter i styre og stell skal sørge for at blomstrer, her må folk trå til for at det skal være bra. Trå til du da, E6 og dine eventuelle aliaser. Har du noen plan utover å klage?

Topp

InnleggSkrevet: 31 Aug 2011, 13:23 
Avlogget
Førsteelleveren
Førsteelleveren
Brukerens avatar

Det er viktig å poengtere at vi nå kun spiller mot lag som noen ytterst få har noen formening om, samtidig som at klubben ikke har noen særlig forhistorie med lagene vi spiller mot heller. En ting er når man spiller mot lag man kjenner godt, og man har en viss formening om hvordan kommer til å tilnærme seg kampen taktisk, men den luksusen må vi i hvert fall vente to sesonger på , om ikke mer, Når vi i tillegg vinner hver eneste kamp er det ikke så mye å si på taktikken vår, altså blir den taktiske diskusjonen mye mer uthulet enn om vi for eksempel skulle spilt mot lag som var nærmere vårt nivå. Ikke kan man si så mye på nivået til spillerne våre heller da hver og en av dem er så skyhøyt over det nivået de nå spiller på for øyeblikket.

Forumet våkner til liv så snart det er noe å prate om.

Topp

InnleggSkrevet: 02 Sep 2011, 12:33 
Avlogget
A-stallen
A-stallen

Pjotrs innlegg over støttes for fullt. Er det noe vits i å skrive masse ræl og gjentakelser bare for å få mer aktivitet på forumet? De trådene det blir skrevet mest på er, såvidt jeg ser, kamptråder, Lyn 2, diverse under fotball generelt og noen få til. Det er også disse som etter min mening er de mest interessante i disse dager. Man kan ikke forvente en like "yrende" aktivitet i 4. divisjon som i Tippeligaen, rett og slett fordi mange av oss ikke sitter på nok kunnskap om aktuelle ting som før. Om dere som oppriktig talt er redd for at litt mindre aktivitet på forumet skal skade Lyn og tilskuertall generelt sett har interessante opplysninger om motstandere eller andre ting er det selsvagt bare å skrive så blekket spruter.

Topp

InnleggSkrevet: 02 Sep 2011, 15:00 
Avlogget
Psycho
Psycho
Brukerens avatar

Denne tråden har sklidd litt ut. Som trådstarter klaget jeg ikke over at antall innlegg på forumet har sunket drastisk, men mer på hvordan tonen har blitt her inne.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 15 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: