Bastionen

Velkommen til Bastionens diskusjonsforum
Dato/klokkeslett: 16 Sep 2019, 09:07

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 16 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
InnleggSkrevet: 02 Mai 2012, 11:30 
Avlogget
Prøvespiller
Prøvespiller

Så dette var debattert et annet sted, men her er det vel mer passende kanskje: Det eneste negative i går var tullingene som kastet 2 bluss ned på banen.

I fjor fikk vel Klanen/Vif en bot på 50 000 hvis jeg ikke husker riktig for noe som var mindre alvorlig enn det som skjedde i går med både bluss og kasting inn på banen.

Det er synd hvis viktige inntekter for klubben skal brukes til å dekke bøter fra NFF.

Topp

InnleggSkrevet: 02 Mai 2012, 13:51 
Avlogget
A-stallen
A-stallen

Tja, kan vel ikke bli mer enn 60 000 kr i bot. Med unntak av to bluss utpå banen, som jo ble fyrt opp i glede, og antakelig kastet i raseri, så lagde blussene sånn jeg ser det en fantastisk ramme. Både rundt tifoen og scoringen vår generelt. Vi eide tribunen, rett og slett!

Dog uheldig med blusskasting, selvfølgelig.

Topp

InnleggSkrevet: 02 Mai 2012, 16:27 
Avlogget
Andrelaget
Andrelaget

Enig at blussene var bra!

Men veldig unødvendig å provosere NFF ved å kaste dem på banen , samt at det kunne oppstått en farlig situasjon. Hadde vi vært en større klubb ville dette bli en sak alla mobilkastingen i Bergen eller Søplabråk. SaC og Bastionenkjernen gjør en god jobb på tribunen, men her burde de være veldig ydmyke å beklage hendelsen. Ved å kaste blussene på banen mener jeg at man setter seg over klubben og slikt hører ikke hjemme noe sted, uansett om man kaller seg ultras eller ikke....

Topp

InnleggSkrevet: 02 Mai 2012, 17:50 
Avlogget
A-stallen
A-stallen

Ja, selvfølgelig enig i at det var dumt. Både med tanke på en antakelig større bot og sikkerhet og denslags. Likevel; man jubler hemningsløst for 2-2utligning etter å ha ligget under med 2. Så kommer annuleringen og det renner over for enkelte. Det er slikt som skjer, de som gjorde det angrer antakelig like mye som du og jeg.

Topp

InnleggSkrevet: 02 Mai 2012, 17:51 
Avlogget
Moderator
Moderator

Hva boten kommer på er ikke godt å si, at bluss idiotisk nok ble kastet er nok i skjerpende retning, på den annen side er det førstegangsforseelse hvilket er formildende.

At det er rent idioti å kaste bluss er nok vi alle enige om -uansett om det medfører økt bot eller ikke, da det øker sjansen for personskade betydelig. Jeg ser at SaC og Bastionenkjernen (hvilket jeg antar er forsangerne og ikke Bastionenstyret) blir beskyldt for å ha gjort dette. Det stemmer overhodet ikke. Selv er jeg relativt aktiv i denne kjernen, men har ikke peiling på hvem som kastet. Det som derimot ikke kan skyves under en stol er at det nok er flere som var klar over at det befant seg bluss og annet på tribunen. Det man skal ta selvkritikk for er hvem som fikk tilgang til denne pyroteknikken. Neste gang bør man være jævlig forsiktig med hvem som får muligheten til å delta. Forøvrig ser jeg ingen grunn til å beskylde noen for å heve seg over klubben, dette var nok gjort i ren affekt pga dommeravgjørelse mm. Selv har jeg kastet en mobiltelefon i veggen i ren frustrasjon uten at jeg synes det er en kul greie å knuse fine mobiltelefoner mot betongvegger.

Topp

InnleggSkrevet: 02 Mai 2012, 18:37 
Avlogget
Andrelaget
Andrelaget

Og der var diskusjonen tilbake på det nivået jeg har lært meg å forvente av medbastionærer. Takk til deg for det #393. Som blusskeptiker er det godt å se at det også blant blussforkjemperne er forståelse for at en episode som den i går er uheldig for både klubb, supportere og blussmuligheter.

Det er akkurat slike episoder de som er for totalforbud trekker fram som argument, og jeg er virkelig skuffa over å se dette fra en Lyntribune. Her er det tid for å gå i seg selv, og sørge for at alle unngår at noe slikt skjer igjen.

www.lynhistorie.com

Topp

InnleggSkrevet: 02 Mai 2012, 20:07 
Avlogget
Andrelaget
Andrelaget

#393 skrev:
Forøvrig ser jeg ingen grunn til å beskylde noen for å heve seg over klubben, dette var nok gjort i ren affekt pga dommeravgjørelse mm. Selv har jeg kastet en mobiltelefon i veggen i ren frustrasjon uten at jeg synes det er en kul greie å knuse fine mobiltelefoner mot betongvegger.

Å ødelegge for seg selv og sine eiendeler når man er forbannet er en sak, men å ødelegge for klubben er en helt annen. Det er helt uakseptabelt uansett om du er blodfan eller stemningsbygger. Denne handlingen som ble gjort i ren affekt kommer til å koste klubben tusenvis av kroner. Blussene har alle glede av for det er fett og skaper stemning og man kan si at boten er verdt det. Men at noen kaster en bluss på banen gjør meg og flere andre jævlig flau! Pengene som skal betale for kastingen av blusset er det fansen som i praksis må betale! Da mener jeg at når du ikke greier å holde deg skinnet og gjør en så egoistisk handling fordi du er forbannet så hever du deg over klubben og alle andre som har betalt penger for å holde denne klubben i livet.

Dette går ikke an å unnskylde på noen måte og jeg mener at nesten gang noen gjør noe sånt burde de utestenges for en lang lang stund.

Merk at jeg synes blussene var veldig kule og mener at det er et sceneshow fellesskapet kan betale noen kroner for. Men ikke en/to karers idioti....

Topp

InnleggSkrevet: 02 Mai 2012, 20:50 
Avlogget
Moderator
Moderator

Interessant at NFF bruker blussene for å beskrive den fantastiske rammen:
http://www.fotball.no/Landslag_og_toppf ... lkefesten/

Topp

InnleggSkrevet: 02 Mai 2012, 21:05 
Avlogget
Førsteelleveren
Førsteelleveren
Brukerens avatar

#393 skrev:
Interessant at NFF bruker blussene for å beskrive den fantastiske rammen:
http://www.fotball.no/Landslag_og_toppf ... lkefesten/

Til og med det ene som havna på banen! Jeg tror vi slipper med en advarsel.

Topp

InnleggSkrevet: 02 Mai 2012, 23:02 
Avlogget
Prøvespiller
Prøvespiller

Pjotr skrev:
Jeg tror vi slipper med en advarsel.

Slipper vi med en bot skal vi være veldig, veldig fornøyde. Men det er klart, vi som bare er vant til 3dje div. er jo ikke så kjente med regler om bluss, vakter og slikt (kremt, kremt).

Topp

InnleggSkrevet: 02 Mai 2012, 23:49 
Avlogget
Prøvespiller
Prøvespiller

Som andre klubber har fremmet i det siste er det i sådanne tilfelle viktig med en indre justits i gruppen.
Det var kraftig TV dekkning av episoden og ikke vanskeligt at få frem hvem som i dette tilfeldet var synderne om ikke de rundt dem allerede skulle vite det.

Etter min mening var det en handling som fremmer forkjemperne mot bluss på kamp sin sak mer en den gavner en misytring.

Ved en eventuell bot bør det være mulig at straffe de skyldige. Betaling av bot eller samfunnstjeneste for klubben.

Er personlig begeistret for stemningen bluss skaper når den blir brukt med omtanke.

Topp

InnleggSkrevet: 23 Jul 2012, 16:53 
Avlogget
A-stallen
A-stallen

Bøtene for 1.runde-kampen er klare, Lyn får 20 000 og Enga 75 000. En beslutning vi vel neppe kan klage på, med tanke på både antallet vårt kontra Engas og disse to utpå banen.

Topp

InnleggSkrevet: 23 Jul 2012, 18:40 
Avlogget
Andrelaget
Andrelaget
Brukerens avatar

Vålerengen får høyere bot for gjentagelse, vi sparer muligens en tusenlapp eller to på å spille langt nede i systemet.

Topp

InnleggSkrevet: 24 Jul 2012, 00:31 
Avlogget
Førsteelleveren
Førsteelleveren

Det ble, som Rifte nevner, nevnt som et formildende moment at vi spiller i den divisjonen vi gjør. Vålerenga får den boten de får fordi de har blitt bøtelagt for alskens overtredelser de siste årene.

Nå er jeg forbanna lei av alle restriksjoner på f.eks. nettopp bluss, men VIF er i en egen klasse i fotball-Norge hva gjelder å bryte både de korrekte og de håpløse forbudene. Liten tvil om at Lyn isolert sett fortjente en større bot enn Vålerenga for dette, sånn når det først skal gis bøter, men Klanen bør vokse opp og slutte å gnåle om forskjellsbehandling. De behandles forskjellig fordi de oppfører seg forskjellig. De er verst i klassen. Ikke spesielt på pyro, men supporternes generelle oppførsel og andelen utskudd blant dem.

Topp

InnleggSkrevet: 02 Des 2015, 16:29 
Avlogget
Andrelaget
Andrelaget

Har klubben hørt noe om sesongavslutningen? Det var jo en fest, og sånt liker man jo ikke hverken i krets eller forbund.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 16 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter: