Bastionen

Velkommen til Bastionens diskusjonsforum
Dato/klokkeslett: 20 Jun 2018, 15:20

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Liv på tribunen
InnleggSkrevet: 24 Jan 2013, 09:39 
Avlogget
Prøvespiller
Prøvespiller

Har nettopp fått Lyns gullkort 2013 i bursdagsgave fra gode venner, og gleder meg stort til seriekampene på Frogner stadion.:P Lørdagene kommer til å få et helt nytt og utvidet innhold i år. Jeg er dessuten stolt av å være medlem av Bastionen (vært medlem siden 2004), og synes at vi stort sett oppfører oss bra på tribunen og er til støtte for laget vårt. Imidlertid opplevde jeg noen tribuneepisoder i fjor som vi godt kunne vært foruten. Pyro og knallbomber som skremmer vettet av barn (og eldre?) fører ikke akkurat til økt publikumsoppslutning på kampene. Og en del av sjikanering og språkbruk mot motstanderne var på Klannivå (les: apebergetnivå). Håper at vi kan holde oss for gode til å synke ned på et slikt nivå denne sesongen... For nå skal vi enda en divisjon opp. Heisen vår stopper ikke før i toppetasjen!!! :twisted: :twisted: :twisted:

Topp

Innleggets emne: Re: Liv på tribunen
InnleggSkrevet: 24 Jan 2013, 10:58 
Avlogget
Andrelaget
Andrelaget

Syns det er merkelig at du kommer med oppfordringer om hvordan vi skal oppføre oss på tribunen 3 mnd før seriestart, spesielt når dette tema også ble diskutert i fjor.
Kan være enig i at lydbomber (som kun ble brukt 1 gang på Frogner) blir i drøyeste laget med unge og gamle tilstedet, ellers blir dette veldig overdramatisert.
Pyro/bluss skaper stemning og en annen ramme rundt kampene og er noe vi har fått gleden av å leke oss med uten særlige konsekvenser i de lavere divisjoner. Mulig reglene blir strengere i 2.div og du får kanskje ønske ditt oppfylt. Selv krysser jeg fingre for det motsatte.
Men godt du er på plass med gullkort i hånd!

Topp

InnleggSkrevet: 24 Jan 2013, 11:26 
Avlogget
Andrelaget
Andrelaget

Dere har rett begge to. Tifo og pyro gir stemning og frysninger på ryggen. Vi må imidlertid også ha respekt for at Pyro-røyk under tribunetak skaper allergiske reaksjoner hos noen. I den historiske kampen på Bislett fikk dette noen uheldige utslag med tur til legevakta med pusteproblemer og hevelser i svelg og ansikt.

Liv på tribunen - uten plager. Det skal være mulig.

Topp

InnleggSkrevet: 25 Jan 2013, 09:06 
Avlogget
Prøvespiller
Prøvespiller

Ikke misforstå meg! Jeg er ikke imot pyroeffekter når de brukes med klokskap. Smellbomber bør derimot ikke brukes. Men det er fint at noen lærte av cupkampen på Bislett 1. mai. :?

Topp

InnleggSkrevet: 25 Jan 2013, 09:30 
Avlogget
Andrelaget
Andrelaget

Pusteproblemer og legevakt ifbm Bislett-kampen visste jeg faktisk ikke om. Det er jo selvfølgelig aldri hyggelig. Mener pyro skal brukes, men som du sier bør det bli brukt med klokskap.

Men for å sette ting litt i perspektiv :D

http://www.youtube.com/watch?v=cbJZ8T0tsrI

Topp

InnleggSkrevet: 26 Jan 2013, 05:04 
Avlogget
Juniorlaget
Juniorlaget
Brukerens avatar

Enig at supporterlivet burde skje under noe kontrollerte former. Samtidig er det viktig aa ikke faa krisemaksimering og tystetilstander(ikke at tror jeg at det skjer, bare nevner det.) 3 maaneder foer sesongstart. Ja til det meste!

Topp

InnleggSkrevet: 26 Jan 2013, 12:42 
Avlogget
A-stallen
A-stallen

Rektor Jan skrev:
Smellbomber bør derimot ikke brukes.

Og dagens gladnyhet til deg er at du nok kan være trygg på at la bombaer har utspilt sin rolle på Lyntribunen

Topp

InnleggSkrevet: 29 Apr 2014, 17:09 
Avlogget
Andrelaget
Andrelaget

Jeg mintes her forleden at da jeg var ung/yngre ble det ofte praktisert klapp og sangøvelser før kampstart fra tribunen. Spillere i oppvarming fikk også servert muntre tilrop da de nærmet seg vår tribune. Mulig er Bislett passende sted for å ta opp igjen dette? Førstkommende hjemmekamp mot Brann 2 møter det sikkert opp noen bortefans, jeg vil tro fler enn Skeid mønstret. Kom tidlig da er pølsene best og Bastionboden har dine størrelser, fornye medlemskapet ditt kan også gjøre. I forkant av kamp aksepteres det kun kontant. I pausen og etter kamp kort og kontant. Du har fri og alle kan tillate seg å dra på kamp 1. mai og bruke de penga du har jobba for på noe fint. Ti'ræ sjæl. Og Lyn.

Alle mann til Store stå.

Topp

InnleggSkrevet: 30 Apr 2014, 12:13 
Avlogget
Andrelaget
Andrelaget

Jåven skrev:
Jeg mintes her forleden at da jeg var ung/yngre ble det ofte praktisert klapp og sangøvelser før kampstart fra tribunen. Spillere i oppvarming fikk også servert muntre tilrop da de nærmet seg vår tribune. Mulig er Bislett passende sted for å ta opp igjen dette? Førstkommende hjemmekamp mot Brann 2 møter det sikkert opp noen bortefans, jeg vil tro fler enn Skeid mønstret. Kom tidlig da er pølsene best og Bastionboden har dine størrelser, fornye medlemskapet ditt kan også gjøre. I forkant av kamp aksepteres det kun kontant. I pausen og etter kamp kort og kontant. Du har fri og alle kan tillate seg å dra på kamp 1. mai og bruke de penga du har jobba for på noe fint. Ti'ræ sjæl. Og Lyn.

Alle mann til Store stå.

Ja!!! Savner det

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet