Bastionen

Velkommen til Bastionens diskusjonsforum
Dato/klokkeslett: 21 Okt 2017, 23:26

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1767 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 114, 115, 116, 117, 118
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: VIF: Nok en hul bløff
InnleggSkrevet: 05 Apr 2016, 21:05 
Avlogget
Andrelaget
Andrelaget

Swanen skrev:
usbenga skrev:
Så forskjellig kan man tenke. Jeg håper at Lyn kommer tilbake til TL, savner dere virkelig. Denne byen er mer eller mindre død fotballmessig med bare ett lag i TL. Var så herlig for 10 år siden, "alle" snakket om fotball, bussreklamer fra Lyn med "yngste laget i TL", Vålerengareklame på Majorstuhuset, selv jenter på ungdomsskolen gikk med hettegensere med Lyn eller VIF på ryggen. Derbyene, spøkelset, 10 000 juksedager, diskusjonene på nett, alt var morsomt. Nå er det ingenting.
Savner det veldig.

Det er ikke slik at jeg ikke ønsker et derby. Det gjør jeg absolutt, men jeg ønsker det skal være på like premisser.
Lyn har fint klart og klarer forsatt fint å rote til ting selv. Men heldigvis er vi nå en ordentlig fotballklubb og ikke et jævla kommersielt svart høl hvor politikere og tvilsomme investorer finner det for godt å kaste ned uhorvelig mye penger i håp om at de en dag har nådd bunnen. Toppfotball begynner å miste interessen til fordel for breddefotball nedover kontinentet og det er absolutt bare sunt. Jeg synser om at folk begynner å få opp øynene for hva som er de virkelige verdiene her i livet og skjønner at det er mindre vits i å kaste bort tid og penger på gribber som skaper sine formuer fra å stjele fra folket og de svake.

Det gir meg håp om en bedre verden når jeg ser obskure-londonklubber utenfor det proffesjonelle divisjonssystemet i England drar fulle hus uke etter uke, eller når det har blitt en trend å følge lag i Regionalliga Nord i Tyskland i prostest mot fotballspillende smågutter som kunne brødfolket en landsby i Afrika mange år frem i tid, istedenfor putter pengene sine i et skikkelig legalt fond på Seychellene.

Eksempler på dette gjør at jeg ønsker å avslutte Vålerenga Toppfotballs eksistens i nåværende form. Det er så utrolig kharma at dere er der dere er i dag etter måten dere hånlo av oss på grunn av dårlig økonomi-styring, investorer som flyktet og begravelsen av et konkursbo.
Dere burde kanskje heller ha tent et lys.

Jeg er ganske så fascinert over hvordan du ser gjennom fingrene mellom uretten som blir begått og egoismen som råder over klubben i ditt hjerte. Våkn opp! Stadion-byggingen er en pinlig affære for dere som klubb, og dere bør heller konsentrere dere om rettferdighet ovenfor Oslo-fotballen. Dere har nå fått monopol over den, men dere klarer ikke å gjøre en dritt ut av det.

Lyn har forsatt en lang vei å gå mot toppen av fotballkartet igjen, men innen den tid skal vi faen meg ha bygget en klubb på sunne verdier og på en arv som kommer til å stå fjellstøtt i overskuelig fremtid.

Enig i mye her, ikke minst at det er for mye penger i internasjonal fotball. Merker at min egen interesse avtar ift PL. Og vi ønsker oss vel alle en bedre verden, hvor fordelingen bør være annerledes.

At det skulle være fascinerende at jeg gleder meg til ny stadion forstår jeg ikke helt, men artig at det engasjerer. Som jeg har skrevet før i denne tråden, så ser jeg ikke gjennom fingrene med noe jeg, forstår frustrasjonen andre føler, og argumenterer ikke mot.
Jeg kan uansett ikke gjøre noe med det, klubben kommer jeg til å holde med uansett hva som skjer, på samme måte som du nok vil holde med Lyn resten av livet.

Det har skjedd ting i din klubb også som ikke har vært like stuerent, men man har som supporter ikke all verdens innflytelse på hvordan klubben drives, så man prøver å tilpasse seg. Jeg skammer meg ikke over gaven, men jeg er absolutt ikke imponert over hvordan klubben gang på gang klarer å havne i økonomisk uføre.

Om det kan være til noen trøst så fikk man i hvertfall en skikkelig omgang juling som følge av Stengel/Gunnarson-saken, som er en skamplett for klubben. Det er såvidt man har klart å overleve. Omsetningen i 2012 var 175 mill, årets budsjett er 60.

Men som sagt, jeg må jo glede meg over at vi for første gang i klubbens historie skal få spille på egen stadion.

Topp

InnleggSkrevet: 11 Apr 2016, 16:13 
Avlogget
Psycho
Psycho
Brukerens avatar

Litt må vi vel kunne le av idrettsforeningen i dag :lol:

http://www.dagbladet.no/2016/04/11/sport/idrett/fotball/tippeligaen/valerenga/43830014/

Topp

InnleggSkrevet: 28 Mai 2016, 22:27 
Avlogget
Prøvespiller
Prøvespiller

Denne tråden, og trådstarter, vitner om mindreverdighetskomplekser. Det kler ikke Lyn. Ja, vi er en liten klubb kontra Vålerenga, men vi er det vi er. En liten klubb på nivå 4. Kanskje vi en dag kommer oss opp igjen, men noe tvilsomt tror jeg.

Vi er nødt til å pleie rivaleri med klubber på vårt nivå, ikke TLklubber som VIF, som også får et nytt stadion som bygger de opp som klubb. Vi kan ikke konkurrere med det. Dessverre.

Noe kontroversielt, men jeg mener Lyn bør satse mest på kvinnefotball. Der kan vi vinne noe!

Topp

InnleggSkrevet: 28 Mai 2016, 22:28 
Avlogget
Prøvespiller
Prøvespiller

Denne tråden, og trådstarter, vitner om mindreverdighetskomplekser. Det kler ikke Lyn. Ja, vi er en liten klubb kontra Vålerenga, men vi er det vi er. En liten klubb på nivå 4. Kanskje vi en dag kommer oss opp igjen, men noe tvilsomt tror jeg.

Vi er nødt til å pleie rivaleri med klubber på vårt nivå, ikke TLklubber som VIF, som også får et nytt stadion som bygger de opp som klubb. Vi kan ikke konkurrere med det. Dessverre.

Noe kontroversielt, men jeg mener Lyn bør satse mest på kvinnefotball. Der kan vi vinne noe!

Topp

InnleggSkrevet: 31 Mai 2016, 12:02 
Avlogget
Psycho
Psycho
Brukerens avatar

Snobb skrev:

Denne tråden er 11 år gammel, og lever fortsatt. Dyrking av fordommer og rivaleri hører hjemme (selv om ikke alt i denne tråden holde mensa-kvalitet...). Lyn er en klubb som hører hjemme på de øverste nivåene, vi er bare ute med skade for en liten stund. Erkerival er vif, og vi skal ikke lete etter noen ny.

Topp

InnleggSkrevet: 02 Jun 2016, 10:32 
Avlogget
Førsteelleveren
Førsteelleveren
Brukerens avatar

Snobb skrev:

Hvor historieløs er det mulig å bli? Må jeg minne om at Vålerenga synger om Lyn HVER ENESTE kamp de spiller?

Det har ikke akkurat vært høy kvalitet på de tre postene forumets nyeste bruker "Snobb" har prestert å lire av seg.

Topp

InnleggSkrevet: 04 Jun 2016, 21:11 
Avlogget
Prøvespiller
Prøvespiller

Det var voldsomt pjotr. Kanskje jeg var negativ, men prøver å være realistisk. Se på det vakre anlegget Vålerenga bygger.

http://www.vpn.no/stadionbilde/

Vi hadde ikke en gang en plan, men gjorde alt for å ødelegge. Det er lillebrorfakter. Flaut. Alle skjønner jo også at trådstarter og nynorskbonden OleG er samme person. Like pinlig.

Skal vi være misunnelige på det Vålerenga får til, må vi også ha en plan selv. Denne jubileumskampen er jo også flau. Vi hadde blitt pissa på av Vålerengas 2. lag, greit å møte gamle folk kanskje.

Topp

InnleggSkrevet: 04 Jun 2016, 23:42 
Avlogget
A-stallen
A-stallen

1. Denne tråden ble opprettet i 2005, da var VIF-Lyn Norges heteste (og eneste ordentlige) derby.

2. VIF hater oss, vi hater dem - hvorfor er det et problem eller symptom på mindreverdighetskomplekser selv om vi pr nå er flere nivå under dem?

3. VIF-Lyn er fortsatt Norges heteste (og eneste ordentlige) derby, det så vi både i 2012 og 2014, og jeg tipper vi får se det i jubileumskampen 28. juni også.

4. Hva pokker er flaut med å feire klubbens 120års-jubileum med en match som innehar Norges suverent største rivaler?

5. Hva for slags plan er det du etterlyser? For et døgn siden ble det lagt ut en korttidsplan på hjemmesida til Lyn, langtidsplanen er som alle vet: Tippeliga-retur når tida er moden for det, helst så kjapt som mulig selvfølgelig. Inntil den tid kommer; la nå folk som savner den tida også få lov til å mimre litt, så kan du gjerne begynne å hate Skeid eller Rilindja hvis du føler for det.

5. Hva maser du egentlig om? Er hovedpoenget ditt at fordi Lyn akkurat nå er på nivå fire, så skal vi bare legge oss paddeflate å skrinlegge alt som vitner om engasjement og tro i klubben? Eller tenker du at vi bare skal begynne å konstruere et oppdiktet rivaleri med en eller annen tilfeldig Oslo-klubb, og så gi beng i den om tre-fire år?

Topp

InnleggSkrevet: 28 Jun 2016, 14:15 
Avlogget
Andrelaget
Andrelaget
Brukerens avatar

Alltid morsomt med VIF-supportere som lager kritiske "Lyn-supporter" profiler og sprer dårlig stemning :lol:

Tror dette blir bra jeg - og byen har godt av rivaliseringen!

Steven Lustü, vi vil alltid huske deg

Topp

InnleggSkrevet: 08 Mai 2017, 08:56 
Avlogget
Andrelaget
Andrelaget
Brukerens avatar

VIF sliter på tribunen: http://www.dagbladet.no/sport/her-taper ... o/67550976

Var flere der da vi var oppe, enn det VIF leverer nå. 6.900 "solgte billetter", mens "det reelle antallet var enda lavere på grunn av at mange sesongkortinnehavere og andre med billett ikke møtte opp." Kanskje 2-3000 på match her ut fra bildene..

Trist for Oslo-fotballen.. Satser på et Lyn i toppen kan skape den gode gamle stemningen vi hadde igjen.

Topp

InnleggSkrevet: 27 Jul 2017, 21:43 
Avlogget
A-stallen
A-stallen
Brukerens avatar

Kanskje denne tråden burde døpes om til:

OKIF: Nok en hul bløff

Den handler jo tross alt om Oslo Kommunes Idrettsforening

Topp

InnleggSkrevet: 20 Sep 2017, 22:39 
Avlogget
Andrelaget
Andrelaget
Brukerens avatar

Kamp nr 2 på Oslo kommune stadion og kun 7.900 "solgte billetter".. ikke mye bedre enn Ullevål nei. ryktes om at det var glissent i dag

http://www.vg.no/sport/fotball/cupen/sa ... /24145807/

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1767 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 114, 115, 116, 117, 118

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
POWERED_BY
phpBB.no - Norsk phpBB-support