Bastionen

Velkommen til Bastionens diskusjonsforum
Dato/klokkeslett: 21 Jul 2019, 13:43

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1767 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 114, 115, 116, 117, 118  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: VIF: Nok en hul bløff
InnleggSkrevet: 22 Okt 2014, 16:02 
Avlogget
Psycho
Psycho
Brukerens avatar

Peder skrev:
BlueEarl skrev:
Sitat:
– Statsstøttereglene åpner for støtte til profesjonelle sportsklubber for å fremme sportsaktiviteter og bidra til bygging av infrastruktur, dersom visse vilkår er oppfylt.

I og med at bygging av ny skole er et av vilkårene, i tillegg til ren idrettsinfrastruktur, så kan det nok hende at de slipper unna med dette, men det er uansett interessant hva ESA kommer frem til.

Noen som har detaljer rundt ESA-behandlingen? Jeg visste ikke at salget var klaget inn en gang...

Jeg kjenner heller ikke til at dette salget er klaget inn for ESA, men tenkte nok helst på Sandefjors salg, selv om det er ganske ulikt det som er skjedd i Oslo. Mener også at kommuneadvokaten har gått gjennom vif-tomta ganske nøye.

Topp

InnleggSkrevet: 02 Nov 2014, 18:16 
Avlogget
Psycho
Psycho
Brukerens avatar

At kommunen gir bort en tomt som det skal bygges stadion på kan jeg godt forstå. Dette er kommunens bidrag for en helhetlig utvikling av et større område, der det skal bygges både skole, barnehage, kontorlokaler og masse nye boliger. I tillegg kommer altså både ny fotballstadion og skøytebane. Alle disse installasjonene har byen bruk for.

Hadde bare kommunen begrenset seg til å gi bort stadiontomten, hadde jeg vært veldig positiv.
Problemet er bare at de gir alle nabotomtene i tillegg. Snakk om en god handel!!

Det som i realiteten skjer er at vif får en enorm tomt, beholder 1/10 selv og selger 9/10 av gaven de nettopp har fått.
Pengene de får når de selger 9/10 av gaven sin bruker de på å betale for et stadion.

Hvordan Oslo Kommune kan tillate seg å gå inn på en slik avtale er for meg helt uforståelig...

Topp

InnleggSkrevet: 24 Mar 2015, 01:08 
Avlogget
Andrelaget
Andrelaget

Foxfive skrev:
http://www.osloby.no/nyheter/Lyn-spiller-jaget-fra-Valerenga-7204150.html

Søpla med nok et høydepunkt.

Denne forestillingen må vi jo bare se.

Fikk du med deg festforestillingen Revfem?

https://www.youtube.com/watch?v=wwPDHc4V7wU

Topp

InnleggSkrevet: 24 Mar 2015, 19:13 
Avlogget
Andrelaget
Andrelaget

usbenga skrev:
Foxfive skrev:

Velkommen tilbake usbenga. Våknet fra dvalen for å dele litt kultur? Personlig frekventerer jeg Nationaltheatret oftere enn Oslo Nye.
Vet du forresten når de skal grave opp velodromen på Valle Hovin? Det var en type som poserte med spade der i fjor høst.

Topp

InnleggSkrevet: 06 Mai 2015, 22:35 
Avlogget
Psycho
Psycho

Gjøvik-Lyn – Vålerenga 1-0 :axe:

Topp

InnleggSkrevet: 27 Mai 2015, 21:18 
Avlogget
Andrelaget
Andrelaget

Jåven skrev:
usbenga skrev:
Foxfive skrev:

Velkommen tilbake usbenga. Våknet fra dvalen for å dele litt kultur? Personlig frekventerer jeg Nationaltheatret oftere enn Oslo Nye.
Vet du forresten når de skal grave opp velodromen på Valle Hovin? Det var en type som poserte med spade der i fjor høst.

Lånet er i boks, boligtomten er solgt, venter egentlig bare på IG nå. Blir byggestart denne høsten, og åpning av stadion 2017, evt oppstart neste år, og åpning 2018.

Topp

InnleggSkrevet: 24 Jul 2015, 20:02 
Avlogget
Andrelaget
Andrelaget

Jåven skrev:
usbenga skrev:
Foxfive skrev:

Grunnsteinnedleggelse neste onsdag 29. juli, en gledens dag for dere også vil jeg tro, nå slipper vi å dele hjemmebane når dere kommer tilbake til TL.

Topp

InnleggSkrevet: 05 Okt 2015, 02:55 
Avlogget
Psycho
Psycho

En gledens dag?

Klubben deres fikk gratis tomt av kommunen. En kommersiel bedrift får århundrets julegave. Jeg spyr av det.

Topp

InnleggSkrevet: 17 Okt 2015, 09:17 
Avlogget
Andrelaget
Andrelaget

Swanen skrev:
En gledens dag?

Klubben deres fikk gratis tomt av kommunen. En kommersiel bedrift får århundrets julegave. Jeg spyr av det.

Neida, det er idrettsforeningen som fikk gaven, ikke den kommersielle eliteklubben. Og gratis er en sannhet med modifikasjoner, uten at vi trenger å gå inn i den diskusjonen igjen. Men arbeidene med riving er godt i gang, ser faktisk ut til at dette kommer til å skje nå.

Topp

InnleggSkrevet: 17 Okt 2015, 18:25 
Avlogget
Psycho
Psycho
Brukerens avatar

Det stemmer at det er en sannhet med visse modifikasjoner. Vif måtte betale en hel krone, og med på "kjøpet" fikk de med store tomter omkring der den nye stadion skal ligge. Til disse tomtene var det også knyttet forpliktelser om at det skulle bygges boliger, skoler og barnehager.

Disse tomtene ble så skilt ut og solgt videre for store summer som igjen brukes for å bygge stadion... Altså de samme tomtene som ble med på 1-kroners handelen med Oslo kommune.

Sannheten er at Oslo Kommune har betalt for hele gildet og det synes i hvert fall jeg er feil bruk av offentlige midler. Hadde vif kun fått den tomten som stadion skulle stå på hadde jeg sett anderledes på dette, men slik det er blitt synes det er ganske drøyt..

Topp

InnleggSkrevet: 17 Okt 2015, 18:43 
Avlogget
Andrelaget
Andrelaget

Thege skrev:
Det stemmer at det er en sannhet med visse modifikasjoner. Vif måtte betale en hel krone, og med på "kjøpet" fikk de med store tomter omkring der den nye stadion skal ligge. Til disse tomtene var det også knyttet forpliktelser om at det skulle bygges boliger, skoler og barnehager.

Disse tomtene ble så skilt ut og solgt videre for store summer som igjen brukes for å bygge stadion... Altså de samme tomtene som ble med på 1-kroners handelen med Oslo kommune.

Sannheten er at Oslo Kommune har betalt for hele gildet og det synes i hvert fall jeg er feil bruk av offentlige midler. Hadde vif kun fått den tomten som stadion skulle stå på hadde jeg sett anderledes på dette, men slik det er blitt synes det er ganske drøyt..

Jeg er ikke uenig i disse betraktningene, men som VIF-supporter er det vanskelig ikke å glede seg over dette uansett. Får bare håpe at klubben klarer å forvalte denne gaven på en god måte. Det er imidlertid ikke slik at dette blir noen stor pengemaskin, forskjellen blir stort sett at evt overskudd fra drift pløyes inn i breddeklubben, og går til viktig ungdomsarbeid på Oslo øst, ikke til NFF, som eier av Ullevaal stadion.

Topp

InnleggSkrevet: 04 Apr 2016, 13:43 
Avlogget
Psycho
Psycho

Rottestanken sliter stadig med økonomien. 5 oppsigelser, ansatte har ikke fått utbetalt lønn for forrige måned og klubben ligger i bånn av divisjonen og har ikke puttet mål på 3 kamper.
Aldri har jeg hatt mer schadenfreude, og jeg ber til høyere makter om at dette bare forsetter samme veien.

Hele farsen med stadion-saken er på ingen måter noe som bare har skjedd i Oslo. Dette skjer over hele verden.
https://www.youtube.com/watch?v=xcwJt4bcnXs
Følelser tar totalt overhånd for lokalpolitikere i slike saker og ingen kommer til å ta noe ansvar for at denne skaden har skjedd.
I stedet for å selv bygge skoler og aktivitetstilbud for unge, outsourcer de ut alle de kommunale oppgavene og leier tilbake tjenestene for en langt høyere pris enn nødvendig. Samtidig kutter kommunen i et allerede ræva tilbud for eldre. Jeg gremmes.
Heldigvis er ikke Vålerenga Toppfotball noen pengemaskin hvor Trøim og gutta ville hatt sugerør ned i kommunekassen. Men å offentlig subsidiere dette tapsprosjektet som færre og færre har noe forhold til er ren og skjær galskap.

Jeg håper på at korthuset faller sammen i nærmeste fremtid og Vålerenga Toppfotball slutter å eksistere. Og at stadionet deres vil for evig fremtid stå som et kroneksempel på sløsing av offentlige midler. Så kan de gjerne starte på den tunge veien oppover divisjonene.

Topp

InnleggSkrevet: 05 Apr 2016, 00:14 
Avlogget
Andrelaget
Andrelaget

Swanen skrev:
Rottestanken sliter stadig med økonomien. 5 oppsigelser, ansatte har ikke fått utbetalt lønn for forrige måned og klubben ligger i bånn av divisjonen og har ikke puttet mål på 3 kamper.
Aldri har jeg hatt mer schadenfreude, og jeg ber til høyere makter om at dette bare forsetter samme veien.

Hele farsen med stadion-saken er på ingen måter noe som bare har skjedd i Oslo. Dette skjer over hele verden.
https://www.youtube.com/watch?v=xcwJt4bcnXs
Følelser tar totalt overhånd for lokalpolitikere i slike saker og ingen kommer til å ta noe ansvar for at denne skaden har skjedd.
I stedet for å selv bygge skoler og aktivitetstilbud for unge, outsourcer de ut alle de kommunale oppgavene og leier tilbake tjenestene for en langt høyere pris enn nødvendig. Samtidig kutter kommunen i et allerede ræva tilbud for eldre. Jeg gremmes.
Heldigvis er ikke Vålerenga Toppfotball noen pengemaskin hvor Trøim og gutta ville hatt sugerør ned i kommunekassen. Men å offentlig subsidiere dette tapsprosjektet som færre og færre har noe forhold til er ren og skjær galskap.

Jeg håper på at korthuset faller sammen i nærmeste fremtid og Vålerenga Toppfotball slutter å eksistere. Og at stadionet deres vil for evig fremtid stå som et kroneksempel på sløsing av offentlige midler. Så kan de gjerne starte på den tunge veien oppover divisjonene.

Så forskjellig kan man tenke. Jeg håper at Lyn kommer tilbake til TL, savner dere virkelig. Denne byen er mer eller mindre død fotballmessig med bare ett lag i TL. Var så herlig for 10 år siden, "alle" snakket om fotball, bussreklamer fra Lyn med "yngste laget i TL", Vålerengareklame på Majorstuhuset, selv jenter på ungdomsskolen gikk med hettegensere med Lyn eller VIF på ryggen. Derbyene, spøkelset, 10 000 juksedager, diskusjonene på nett, alt var morsomt. Nå er det ingenting.

Savner det veldig.

Topp

InnleggSkrevet: 05 Apr 2016, 10:10 
Avlogget
Førsteelleveren
Førsteelleveren
Brukerens avatar

usbenga skrev:
Savner det veldig.

Jeg også.

Selvsagt fryder jeg meg over at dere sliter, og stadionsaken stinker, men jeg håper da ikke på noen konkurs.

For å sette det på spissen kan dere gjerne komme på andreplass i champions league sålenge det er vi som vinner!

Topp

InnleggSkrevet: 05 Apr 2016, 16:13 
Avlogget
Psycho
Psycho

usbenga skrev:
Så forskjellig kan man tenke. Jeg håper at Lyn kommer tilbake til TL, savner dere virkelig. Denne byen er mer eller mindre død fotballmessig med bare ett lag i TL. Var så herlig for 10 år siden, "alle" snakket om fotball, bussreklamer fra Lyn med "yngste laget i TL", Vålerengareklame på Majorstuhuset, selv jenter på ungdomsskolen gikk med hettegensere med Lyn eller VIF på ryggen. Derbyene, spøkelset, 10 000 juksedager, diskusjonene på nett, alt var morsomt. Nå er det ingenting.
Savner det veldig.

Det er ikke slik at jeg ikke ønsker et derby. Det gjør jeg absolutt, men jeg ønsker det skal være på like premisser.
Lyn har fint klart og klarer forsatt fint å rote til ting selv. Men heldigvis er vi nå en ordentlig fotballklubb og ikke et jævla kommersielt svart høl hvor politikere og tvilsomme investorer finner det for godt å kaste ned uhorvelig mye penger i håp om at de en dag har nådd bunnen. Toppfotball begynner å miste interessen til fordel for breddefotball nedover kontinentet og det er absolutt bare sunt. Jeg synser om at folk begynner å få opp øynene for hva som er de virkelige verdiene her i livet og skjønner at det er mindre vits i å kaste bort tid og penger på gribber som skaper sine formuer fra å stjele fra folket og de svake.

Det gir meg håp om en bedre verden når jeg ser obskure-londonklubber utenfor det proffesjonelle divisjonssystemet i England drar fulle hus uke etter uke, eller når det har blitt en trend å følge lag i Regionalliga Nord i Tyskland i prostest mot fotballspillende smågutter som kunne brødfolket en landsby i Afrika mange år frem i tid, istedenfor putter pengene sine i et skikkelig legalt fond på Seychellene.

Eksempler på dette gjør at jeg ønsker å avslutte Vålerenga Toppfotballs eksistens i nåværende form. Det er så utrolig kharma at dere er der dere er i dag etter måten dere hånlo av oss på grunn av dårlig økonomi-styring, investorer som flyktet og begravelsen av et konkursbo.
Dere burde kanskje heller ha tent et lys.

Jeg er ganske så fascinert over hvordan du ser gjennom fingrene mellom uretten som blir begått og egoismen som råder over klubben i ditt hjerte. Våkn opp! Stadion-byggingen er en pinlig affære for dere som klubb, og dere bør heller konsentrere dere om rettferdighet ovenfor Oslo-fotballen. Dere har nå fått monopol over den, men dere klarer ikke å gjøre en dritt ut av det.

Lyn har forsatt en lang vei å gå mot toppen av fotballkartet igjen, men innen den tid skal vi faen meg ha bygget en klubb på sunne verdier og på en arv som kommer til å stå fjellstøtt i overskuelig fremtid.

Topp

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 1767 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 114, 115, 116, 117, 118  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
POWERED_BY
phpBB.no - Norsk phpBB-support